Wednesday, April 26, 2017

MERAWAT KEGUGURAN


kebelakangan ni ramai orang duk tanya pasal suplement untuk keguguran. Jadi hari ni su share sikit naa. Antara punca keguguran ialah 

 1)  Embrio tidak berkembang seperti sepatutnya
2)  Hormon yang tidak seimbang
3)  Perjalanan darah ke rahim yang tidak normal menyebabkan janin    kekurangan nutrisi dan oksigen.
4) Rahim bermasalah.

Dikatakan berpantang selepas gugur perlu diberi lebih perhatian berbanding berpantang selepas bersalin. Pastikan rahim betul-betul pulih supaya kehamilan seterusnya dapat mengurangkan risiko keguguran lagi. Pentingnya untuk berpantang betul-betul supaya supaya badan kita lebih sihat dan cergas untuk hamil lagi.

jadi selepas mengalami keguguran, su cadangkan ambil suplement atau vitamin yang boleh memulihkan rahim sepenuhnya. Antara vitamin yang dicadangkan ialah:

  • ESP 

Sumber protin untuk menguatkan otot rahim, juga menjadikan sel lebih sihat dengan itu menguatkan rahim dan meningkatkan kesuburan wanita. Juga penting untuk persediaan sebelum hamil lagi. 

  • VITAMIN C
untuk meningkatkan imun sistem badan, merawat luka, baik pulih tisu yang rosak dan melindungi sel dari teroksida.
  • BCOMPLEX
Dikenali sebagai vitamin saraf kerana bcomplex membantu memeberi kelegaan kepada sistem saraf dan juga antistress. Bcomplex juga mengandungi asid folic yang penting untuk kesihatan rahim. Ia juga memberi tenaga kerana bcomplex menukarkan makanan kepada tenaga.
 
  • VITALEA

Membekalkan 23 vitamin dan mineral untuk menampung kekurangan nutrisi dan membina semula hemoglobin dalam darah.

  • VIVIX

Vivix mengandungi resveratrol dan 15 jenis polyphenol yang tinggi yang membantu baikpulih sel dan juga hasilkan sel-sel baru. Jadi ia sangat baik untuk pulihkan dan kuatkan semula rahim kita. Di samping tu, ia juga berfungsi untuk hasilkan lebih banyak mitochondria (pusat jana kuasa tenaga dalam sel) dan sekaligus bantu untuk badan menjadi lebih cergas dan bertenaga.


Jadi janganlah bersedih, setiap apa yang berlaku ada hikmahnya. berdoa dan minta lah pada ALLAH mudah-mudahan proses kehamilan selepas ini dipermudahkan serta di kurniakan anak yang soleh solehah. InsyaAllah :-)
jika berminat untuk mendapatkan apa-apa suplement shaklee boleh hubungi su seperti maklumat dibawah. setiap pembelian dengan su akan mendapat free consultation dan tips-tips berguna.

FB: https://www.facebook.com/aredaa.sue
NO.HP: 0166701968
EMAIL: nsuhadayahya96@yahoo.com.my
COD sekitar kelantan manakala pos seluruh malaysia

No comments:

Post a Comment