Monday, September 5, 2016

BAHAYA DARAH TINGGI

Hipertensi atau tekanan darah tinggi merupakan salah satu penyakit yang muncul secara diam-diam. Sulit untuk mengetahui seseorang menghidap darah tinggi tanpa mengukur tekanan darah.


Di Malaysia, tekanan darah tinggi merupakan masalah umum di mana-mana. Menurut Presiden Persatuan Hipertensi Malaysia, Datuk Dr.Azhari Rosman, 30 peratus penduduk Malaysia menderita hipertension iaitu bersamaan dengan 1 daripada 3 rakyat Malaysia berusia 30 tahun ketas menghadapinya. Bayangkan cuma 6 daripada 100 orang dapat mengawal tekanan darah mereka. Bagaimana pula dengan nasib 64 orang yang lain. Dan yang lebih membimbangkan lagi, hanya 1 daripada 5 orang bersamaan 23% rakyat Malaysia yang menghadapinya sedang mengambil ubat.

Persatuan Hipertensi Antarabangsa meramalkan bahawa sehingga 42 peratus penduduk dunia dan hampir 1daripada2 orang dewasa akan menghidap penyakit hipertensi menjelang tahun 2020

Fakta yang sangat menakutkan!!!
orang ramai mesti mengubah sikap mereka bagi mengatasi masalah ini dan menyedari keperluan merawat hipertensi secara agresif di peringkat awal.



PUNCA TEKANAN DARAH TINGGI


  • penyebab tekanan darah tinggi pelbagai, ini termasuklah penyempitan arteri. Isi padu darah yang lebih dari normal atau denyutan jantung yang pantas atau kuat dari sepatutnya
  • Sebarang keadaan ini boleh menyebabkan peningkatan tekanan terhadap dinding arteri
  • Tekanan darah mungkin juga disebabkan oleh masalah perubatan lain. Pada kebiasaannya, punca tidak diketahui. Biarpun penyakit darah tinggi tidak dapat disembuhkan, namun  dalam kebanyakan kes ia mampu dikawal dan dicegah.
  • Tekanan darah tinggi adalah faktor utama risiko strok. Tekanan darah yang amat tinggi boleh menyebabkan kebocoran pada salur darah yang lemah kemudianya mengalir ke otak.
  • Tekanan darah tinggi boleh menyebabkan saluran darah di mata pecah dan berdarah.penglihatan mungkin kabur atau terjejas dan boleh mengakibatkan buta
  • Tekanan darah tinggi lama - kelamaan boleh menyempitkan salur darah pada buah pinggang. Proses penapisan buah pinggang terjejas. Dimana bahan kumuhan terkumpul dalam darah. Apabila ini berlaku, pemindahan buah pinggang atau dialisis mungkin diperlukan.
  • Tekanan darah tinggi faktor utama risiko serangan jantung.

RAWATAN

Amat penting megambil langkah-langkah untuk memastikan tekanan darah anda terkawal.
mengamalkan gaya hidup sihat merupakan langkah utama paling berkesan dalam mencegah dan mengawal tekanan darah.
sekiranya perubahan amalan gaya hidup tidak berkesan dalam mengawal tekanan darah anda, adalah sangat perlu bagi anda untuk mengambil ubat-ubatan darah tinggi.
Oleh itu, kurangkanlah pengambilan garam, berhenti merokok, turunkan berat badan jika obese ,  meningkatkan aktiviti yang mengeluarkan peluh, kawal stress dan ambil supplemen

Ramai orang dah berjaya menurunkan tekanan darah tinggi mereka dengan menukar cara hidup dan mengambil supplemen SHAKLEE.

APAKAH VITAMIN SHAKLEE YANG SESUAI UNTUK MENURUNKAN DARAH TINGGI?

GARLIC : membantu mengawal tekanan darah yang normal disamping menggalakkan kesihatan kardiovaskular. Menurunkan kolestrol jahat, blood clot, melindungi jantung dan menghalang strok.
B-COMPLEX : membantu dalam mengawal emosi dan mengurangkan stress
OMEGA GUARD : pengambilan  asid lemak omega-3 boleh mengurangkan kolestrol jahat antara punca tekanan darah tinggi. Selain itu, ia mengawal bantu untuk paras trigliserida yang normal.
LECITHIN : pemecahan lemak dan kolestrol. bertindak sebagai pembersih salur darah

haaa...anda merasakan ianya terlalu banyak??
mudah je...simplekan ia dengan VIVIX SHAKLEE untuk mengawal darah tinggi tanpa perlu menelan pill! Ianya mudah, ringkas dan berkesan. lebih lebih lagi untuk ibu bapa kita yang dikasihi. kasihan mereka kalau nak telan pill banyak banyak kan?.. ia adalah portion ajaib yang mampu untuk memperbaiki sel² badan dari dalam. Harganya memang mahal sikit, tapi amat² berbaloi !!! hubungi saya untuk konsaltasi harga.

TESTIMONI VIVIX






SHAKLEE dah 38 tahun di Malaysia. Disahkan halal dan diiktiraf KKM dan badan Islam disahkan JAKIM. Cubalah ,pasti tak menyesal. InsyaAllah kita usaha untuk kawal darah bersama..

sekiranya berminat untuk dapatkan vitamin semulajadi SHAKLEE bermutu tinggi, 
saya adalah pengedar sah shaklee. sebarang pertanyaan boleh hubungi saya,


NURUL SUHADA
0134669836 (call/sms/wasap)
[ shaklee ID :1230672 ]
IG:nurul2347
wechat: su1057
SID KELANTAN
COD AREA : TANAH MERAH/JELI/KUALA BALAH
POS: SELURUH MALAYSIA


No comments:

Post a Comment